NEWSFLASH...
Τροχιοδείκτης
ανάγνωση

5 τρόποι για να αποφύγει μία επιχείρηση τις συνέπειες μίας ύφεσης

5 τρόποι για να αποφύγει μία επιχείρηση τις συνέπειες μίας ύφεσης

Η ύφεση περιτριγυρίζει την Ευρώπη και για πολλούς τα πρώτα δείγματα είναι στα αποτελέσματα των μεγάλων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Ακόμη και εάν τα 9μηνα θεωρούνται ικανοποιητικά, μία προσομοίωση σε συνθήκες ύφεσης δεν δείχνει καθόλου αισιόδοξη κατάσταση.

Καταρχάς μία ύφεση διμήνου σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή οικονομία θα έχει πολλαπλασιαστικές συνέπειες στις επιχειρήσεις της. Οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι βρίσκονται στη μείωση των τζίρων των επιχειρήσεων, άρα και μείωση της ρευστότητας τους (η κερδοφορία είναι εκτός κάδρου), στη μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης (που σημαίνει ότι ακόμη και εάν οι καταναλωτές έχουν αποταμιεύσεις δεν θα καταναλώσουν, αλλά θα τις χρησιμοποιήσουν ως άμυνες σε εποχές κρίσης) και στην αύξηση των υποχρεώσεων των επιχειρήσεων είτε αυτοί είναι προμηθευτές είτε πελάτες.

Μία ύφεση της τάξης του 0,5%-1% (όπως εκτιμάται ότι θα κυμανθούν αρκετές οικονομίες) θα οδηγήσει σε πτώση αποτελεσμάτων της τάξης του 5%-10% στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να οργανώσουν «τις γραμμές άμυνάς» τους νωρίτερα με στόχο να αποφύγουν τις μεγάλες πιέσεις.

1. Αύξηση ρευστότητας

Η αύξηση ρευστότητας μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους. Είτε οργανικά (αύξηση πωλήσεων, μείωση κόστους) είτε με πωλήσεις στοιχείων ενεργητικού.

Υπολογίζεται ότι ένας συνδυασμός αύξησης πωλήσεων 10% με αντίστοιχη μείωση λειτουργικού κόστους (ελαστικού κόστους) (10%) μέσα σε ένα δίμηνο οδηγεί σε σημαντική αύξηση ρευστότητας.

2. Επιλεκτική αλλαγή δικτύων διανομής

Η direct πώληση κερδίζει έδαφος είτε αφορά καταναλωτικά προϊόντα είτε υπηρεσίες. Το ζητούμενο είναι να επιλεγούν όχι μόνο οι πλέον επικερδείς τρόποι, αλλά κυρίως αυτοί θα μπορούν να παραμείνουν και στο μέλλον και να μην αλλάξουν ξανά. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι εταιρείες που μεταβάλλουν συχνά τα συστήματα διανομής των προϊόντων τους καταγράφουν μικρότερες πωλήσεις και μάλιστα χάνουν και το μέλλον αφού τόσο οι νέοι πελάτες όσο και οι παλιοί απογοητεύονται από τα συστήματα.

3. Προχωρήστε σε αναχρηματοδοτήσεις των δανείων σας

Η αναχρηματοδότηση των δανείων γίνεται όταν με νέα δάνεια χρηματοδοτείς τις παλιές υποχρεώσεις. Αυτό συμφέρει όταν είναι καθοδικά τα επιτόκια. Σε περιόδους ανοδικών επιτοκίων το κόστος χρήματος είναι αρκετά ακριβότερο. Οπότε λογικά εάν έχετε καλές σχέσεις με τις τράπεζες σας μπορείτε να ανοίξετε νέο αλληλόχρεο λογαριασμό και να δανειστείτε με μακροχρόνιο ορίζοντα ώστε να επιτύχετε μικρότερα επιτόκια και μεγαλύτερο χρόνο αποπληρωμής. Με τα λεφτά αυτά μπορείτε να εξοφλήσετε παρούσες υποχρεώσεις. Το ζητούμενο είναι να μην μείνετε με μεγάλες υποχρεώσεις μέσα στην κρίση και έτσι να πιεστεί περισσότερο η επιχείρησή σας.

4. Αλλαγή του μείγμα marketing (marketing mix)

H ουσιαστική αλλαγή του marketing mix αφορά κυρίως τις τιμές των προιόντων. Σε μία περίοδο που τα εισοδήματα πιέζονται ή και θα πιεστούν, μπορείτε να περιορίσετε τις τιμές πωλήσεων εστιάζοντας κυρίως στις ποσότητες των πωληθέντων. Δηλαδή προιόντα που έχουν αυξημένη ζήτηση μπορεί να έχουν μικρότερες εκπτώσεις ενώ προιόντα που έχουν μικρή ζήτηση μπορεί να έχουν μεγαλύτερες εκπτώσεις. Ο ιδανικός συνδυασμός περιέχει και τα σημεία πωλήσεων (πχ ένα προιόντα πουλά περισσότερο στο Β. Ελλάδα και ένα άλλο στη Ν. Ελλάδα. Θα μπορεί να γίνει η κατάλληλη προσαρμογή τιμών).

5. Αυξήστε τις διαφημιστικές δαπάνες

Η διαφήμιση λειτουργεί ως «σωσίβιο» για τις καταναλωτικές δαπάνες όταν αυτές φθίνουν. Με την διαφήμιση συντηρείται αυξημένη και η αναγνωρισιμότητα του προϊόντος. Μάλιστα, το κόστος της διαφημιστικής δαπάνης συνήθως μειώνεται περισσότερο από το κόστος των παραγόμενων αγαθών (είναι άκρως ελαστική δαπάνη) και έτσι μπορείτε να διαφημιστείτε περισσότερο και να συντηρήσετε τους τζίρους σας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr